Fractievoorzitter Edwin Burgman: “We hopen met Niels als ervaren Kamper kandidaat in maart 2023 extra stemmen uit Kampen, Zwolle en noordwest Overijssel te krijgen. Voor de toekomst van onze provincie zou dat heel mooi zijn."

"Niels heeft een duidelijke kijk op de grote crisissen van nu. Of het nu gaat om de klimaatcrisis, de stikstofcrisis, de achteruit hollende biodiversiteit, de omvorming van onze landbouw of de energietransitie. Het zijn allemaal onderwerpen waar Niels zich in zijn werk als ecoloog en in de gemeenteraad al jaren mee bezig houdt. Statenlid zou een prachtige vervolgstap zijn!”

Zuinig zijn

Niels Jeurink was acht jaren gemeenteraadslid en is politiek ervaren. Hij is al meer dan 10 jaar lid van de commissie Ruimte. Zijn pleidooi voor een compacte stad die zuinig is op ruimte en groen laat hij in de Kamper gemeenteraad goed horen. Zijn oproep is heel duidelijk: dat we duurzamere energie gebruiken, dat er meer betaalbare woningen komen, dat het waterbeheer natuurlijker wordt en dat er minder verkeer komt in onze binnenstad.

Goed nieuws

Burgman: "Deze onderwerpen zijn voor een flink deel ook de verantwoordelijkheid van onze provincie. Het is goed nieuws dat Groenlinks een sterke Kamper kandidaat heeft voor een stevig en deskundig groen geluid in de Provinciale Staten.

Niels Jeurink