Sinds 1982 wordt er al progressieve politiek bedreven in Kampen. Eerst waren er onze voorgangers en sinds begin jaren 90 bestaat GroenLinks Kampen. We zijn een actieve club mensen. Onze ledenlijst tikt nog net niet de 100 leden aan. De leden zijn binnen en buiten de partij bezig met groene en sociale idealen.

Binnen de partij doen we dat natuurlijk via de gemeenteraad. Sinds 2022 hebben we 3 raadsleden en 2 commissieleden. Fractievoorzitter is Edwin Burgman.

Bovendien zijn we sinds 2018 coalitiepartij, wat onder andere betekent dat we een wethouder (Erik Faber) leveren voor het dagelijks bestuur van de gemeente. Een flinke verantwoordelijkheid natuurlijk. Het geeft ons de mogelijkheid om onze idealen voor de gemeente te realiseren. Daar gaan we voor.

Naast de politiek actieve mensen hebben we een afdelingsbestuur van vier mensen. Zij regelen de zaken voor de afdeling, bijvoorbeeld de ledenvergadering en alle zaken rondom verkiezingen.

In de rubriek mensen kun je meer lezen over de raads- en commissieleden.

Wil je meer weten over de afdeling, stuur dan een mail aan info@groenlinkskampen.nl

Edwin Burgman
edwinburgman@groenlinkskampen.nl
(fractievoorzitter, commissie Bestuur en Middelen)

Nieke Jansen
niekejansen@groenlinkskampen.nl
(raadslid)

Anne Christina Faber
acfaber@groenlinkskampen.nl
(raadslid)

Menno Holman
mennoholman94@gmail.com
(lid raadscommissie Ruimte)

Arend Runia | voorzitter

Toos Lodder | penningmeester

Dirk Speelman | bestuurslid

Stefan Nijhuis | secretaris

Wethouder
Erik Faber

Emailadres
info@groenlinkskampen.nl

Willem van Oostenbrugge is sinds 1982 lid van GroenLinks Kampen (en voorgangers). Hij is ons ´langste lid´.
Nieke Jansen
Nieke Jansen volgde in 2009 Herald van Heerde op als raadslid.
Edwin Burgman en Erik Faber
Fractievoorzitter Edwin Burgman en wethouder Erik Faber