Het Groene lintje wordt ieder jaar door GroenLinks uitgereikt aan een persoon of organisatie die zich inzet voor de natuur. Voor GroenLinks Kampen is het thema voor het Groene lintje 2021 de bescherming van onze natuur. Er zijn drie organisaties uit onze gemeente genomineerd die zich met ziel en zaligheid inzetten om de natuur te beschermen.

Vogel- en Egelasiel

Het Vogel en Egel asiel beschermt de natuur door gewonde wilde vogels en egels op te vangen. Zij werken op vrijwillige basis met een kleine bijdrage vanuit de gemeente. Zij vangen dieren op die gewond zijn geraakt in de mensenwereld en lappen die weer op totdat ze de natuur weer completer kunnen maken. Dit doen de mensen van het Vogel en Egel asiel al jaren. In die jaren hebben zij meerdere problemen zoals verhuizing en financiële obstakels overwonnen.

Vogelgroep Kampen en omstreken

De Vogelgroep Kampen en omstreken zet zich op allerlei manieren in om de gezondheid van de vogels in de gemeente te waarborgen. Onlangs ruimden zij het stadspark op door al het zwerfafval op te rapen. Afgelopen winter kwamen zij in actie om de vogels de koude winter door te helpen en iedereen op te roepen een oogje in het zeil te houden voor vogels die het moeilijk hadden.

Natuurvereniging IJsseldelta

Natuurvereniging IJsseldelta is een organisatie die op allerlei vlakken excursies organiseerde en informatief bezig blijft om mensen dichter bij de natuur te brengen. Daardoor zijn er steeds meer mensen die een warm hart toedragen aan de natuur en zich voor haar in willen zetten. Bovendien houden ze activiteiten in de gemeente, zoals woningbouw en andere omgeving ingrijpende projecten, in de gaten en komen in actie als dit de natuur benadeeld. Geen horde is daarbij te veel.

Breng je stem uit!

Dat vindt GroenLinks een lintje waard! Doe mee en breng je stem uit. Dat kan vanaf nu tot en met 11 juni. Op 12 juni maakt GroenLinks de winnaar bekend!

STEM HIER