Edwin Burgman is blij met de sterke kieslijst. “Met deze 28 kandidaten gaat GroenLinks Kampen de gemeenteraadsverkiezingen vol vertrouwen tegemoet. Onze lijst is een goede mix van ervaring en vernieuwing, met kandidaten uit de verschillende wijken en dorpen, en stuk voor stuk mensen die midden in de Kamper samenleving staan.’’

Jongeren

"Op plek twee staat nieuwkomer en jong talent Anne Christina Faber. Met deze jonge kandidaat geeft GroenLinks Kampen  jongeren meer stem in de politiek. Anne Christina is nu fractiesecretaris en popelt om zelf actief te zijn als politica. Haar belangrijkste speerpunt: sociale ongelijkheid aanpakken.

Ervaren

Niels Jeurink, in het dagelijks leven ecologisch adviseur, is de nummer drie op de lijst. Hij is een ervaren raadslid, met name op het gebied van woningbouw, duurzaamheid, biodiversiteit en groene economie. Zijn dossierkennis over Lelystad Airport wordt tot in de TweedeKamer-fractie gewaardeerd.

Natuur

Raadslid Renée Bouwman staat op plek vier. Zij is een gedreven politica met hart voor de natuur. Zij zet zich met veel ambitie in om de gemeente groener en diervriendelijker te maken.

Eric Oude Engberink is nummer vijf op de lijst en woont sinds 2017 in de binnenstad. Zijn hart ligt bij kunst en cultuur. Eric is begaan met ons erfgoed en vindt dat het historisch erfgoed beter beschermd moet worden.

Op plek 6 staat de huidige fractievoorzitter, Nieke Jansen. Op eigen verzoek doet zij na 13 jaren een stapje terug. Haar ervaring en inzicht blijft ze daarmee inzetten voor GroenLinks en Kampen.

Met deze 28 kandidaten bouwt GroenLinks aan een menselijk, eerlijk en duurzaam Kampen:

1.   Edwin Burgman
2.   Anne Christina Faber