foto groenlinks kampen

Annemarie Ponte

fractiesecretaris

Annemarie (1965) heeft politieke ervaring als raadslid en fractievoorzitter van GroenLinks Hoorn. Voor haar partner kwam ze naar Kampen en daar werd ze fractiesecretaris. Intussen is ze zo ingeburgerd dat ze klaar is voor de oversteek naar het politieke werk. Annemarie is ondernemer en inwoonster van Brunnepe. Vanuit beide posities kan zij een stevige inbreng hebben in de nieuwe raad.

Annemarie Ponte: “In mijn omgeving, Brunnepe, hebben heel veel mensen te maken met (langdurige) werkloosheid en met slechte arbeidsvoorwaarden. Gevolg is dat er veel armoede is, of in ieder geval gebrek aan geld. Er zijn hele families die voor een dubbeltje opgroeien en er blind van uitgaan dat ze nooit een kwartje zullen worden. Te veel  kinderen krijgen daardoor niet de stimulans om te leren. Het doet mij pijn om dat te zien! Kinderen die graag willen leren verdienen steun. En wie niet wil leren mag niet voortijdig van school worden gehaald. Een startkwalificatie is heel belangrijk om uit de armoede te komen of te blijven.”